woensdag, augustus 17, 2005

Op den boerenbuiten

Koeien, ik heb er altijd een zwak voor gehad, en nog steeds. Van kindsbeen ben ik er mee opgegroeid, tot vorig jaar mijn vader de hele veestapel verkocht net voor hij ziek werd. Bij ons thuis hadden we de laatste jaren het Belgisch blauw-wit ras, vroeger de roodbonte. Ik weet dat we ooit eens enkele Limousine koeien hebben gehad, een Frans ras, en ze dankt haar naam aan de stad Limoges. Ze waren veel schuwer dan onze Belgische koeien en als ze na de zomer weer op stal moesten, gaf dat veel problemen met het vangen. Vandaag zagen we ze weer, en herinneringen kwamen weer omhoog aan die mooie tijden. Ik stond nog maar eventjes bij de koe en snel liet ze al merken dat ze mijn aanwezigheid niet op prijs stelde. Maar het was haar niet om mij te doen, Spike stond achter me, en ze porde in de aarde terwijl ze blaasde door haar neusgaten.....Oooops.. Ik wist wel niet dat Luc alles stond te fotograferen ;)

1 opmerking:

Anoniem zei

If you attack my missis I'll bite you in the nose, up and running little dog:))
The leadcow: so thats what a digital camera looks likes I heard off it from my sistercows :))