donderdag, oktober 06, 2005

Visarend


Deze morgen, donker, mistig en grijs. Tegen 11.00u even de bossen in , het begon stilletjes op te klaren. Rijdend door een dreef, niet zover van hier zag ik een grote vogel op een afgeknakte stam zitten. Ik naderde stilletjes en haalde mijn camera boven. Op het eerste zicht een Buizerd, maar toch vond ik deze veel groter , ik had mijn twijfels en fotografeerde verder zolang hij bleef zitten. Na enkele minuten vloog hij op. Zijn manier van vliegen was ook heel anders. (Ik herinner me dat ik zowat een jaar geleden ook zoiets gezien had, langs mij stond toen een vogelkijker en vertelde me dat het een Visarend was )
Daarna nog wat foto's gemaakt van enkele sierlijke zwanen en weer naar huis gereden. Ik was nieuwsgierig naar de vogel die ik gefotografeerd had en keek in onze vogelgids.
Blijkt dat het toch de Visarend is :)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Wel, dat was eventjes de moeite waard, een visarend en zo te zien op een perchplekje, waar hij nog weleens vaker terug zal komen. Het was toch zeker wel het jubelmoment van de dag!!! Joehoooo!!!!!!

Anoniem zei

Mooie zwanen gefotografeerd, love them to bits:+))

Anoniem zei

Ik heb hem nooit eerder gezien, niet op foto, niet in't echt.... wat een prachtvogel!!! proficiat