maandag, juni 11, 2007

Pitwawa's

Gisteren was er in de Soeverein de jaarlijkse Internationale Hondenshow, georganiseerd door de Kynologenvereniging Moldernete
Het was er weer een gezellige drukte.
Ik herinner me nog de tijd dat ik met mijn Maltezertjes shows liep, alweer bijna 16 jaar geleden!
Lang heb ik het niet gedaan, desondanks de goede resultaten, het haar moest ingewikkeld worden in papilotten om de 3 dagen, zodat ze hun lange volle vacht zouden behouden.
Tot op een dag dat ik de tondeuze nam en alles eraf scheerde, mijn Maltzeretjes konden weer hond zijn, rennen en dollen zonder die vervelende papilotten.
Het viel me wel op dat er weinig Malterzers in de ring waren, heeft de Maltezer dan zoveel aan populariteit verloren?
Ik kwam er ook enkele oude bekenden tegen, plezant om ze na al die jaren nog eens terug te zien.
De Chihuahua's waren wel goed aanwezig, grappige hondjes, ik noem ze net als onze Gucci ook wel pitwawa's, zo lief, maar soms ook zo pittig als een bulleke :)

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Amai,je moet er niet aan denken om met de warmte van afgelopen dagen zo, n dikke langharige vacht te hebben, dan is fris geschoren een beter gevoel. In een tochtvrij hangmatje liggen, zoals je onderste foto is dan echt wel veel plezanter.;) Ik hoop, dat de harige rupsen jouw eik nog niet hebben gevonden. Bij ons was de laatste melding Bunnik en Amersfoort, nu dat is wel erg dicht bij huis.:(

Monique zei

De processierups heeft 14 dagen geleden ook onze eik gevonden, de volgende dag was de brandweer al hier. Tot nu toe geen nieuwe rupsen hier.
Maar deze regio is zeer geliefd bij de processierupsen door al die eikenbomen